پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید خوابیدن روی زمین برای کمردرد خوب است یا بد؟ ترفند‌های مفید و کاربردی برای تمیزکردن و مراقبت از وسایل چوبی هشدار فرماندار طرقبه-شاندیز به گردشگران برای احتمال وقوع سیلاب (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین خواص ویژه موز سیاه شده که نمی‌دانستید اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر سرزمین وحی از ۲۱ فرودگاه کشور توضیحات جدید وزیر کار درباره حقوق بازنشستگان و اصلاح حقوق کارگران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۲۰ درصد زوج‌های ایرانی نابارورند | حرارت موبایل یکی از عوامل ناباروری در مردان اهدای عضو بیمار مرگ مغزی به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارس، پلنگ باغ وحش مشهد به دلیل شکستگی دست چپ همچنان تحت درمان است زیاد عرق می‌کنید؟ شاید یکی از این بیماری‌ها را دارید از کنار این علائم ساده نگذرید | ۳ نشانه هشداردهنده که ممکن است خطرآفرین باشند صدور مجوز واردات تجهیزات و داروهای ایثارگران با ارز ترجیحی
سرخط خبرها

درخواست پول در فضای مجازی باید راستی‌آزمایی شود | سوءاستفاده در حوزه رمزارز‌ها به شیوه‌های مختلف

  • کد خبر: ۲۱۵۷۴۴
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
درخواست پول در فضای مجازی باید راستی‌آزمایی شود | سوءاستفاده در حوزه رمزارز‌ها به شیوه‌های مختلف
جانشین سرپرست ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد گفت: یکی از جرم‌ها در حوزه فضای مجازی خرید‌های اینترنتی و پرداخت بیعانه یا هزینه کالاست که واریز می‌شود، اما کالا ارسال نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا هادی‌زاده امروز، ۱۶ اسفندماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۷ مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از جرم‌ها در حوزه فضای مجازی خرید‌های اینترنتی و پرداخت بیعانه یا هزینه کالاست که واریز می‌شود، اما کالا ارسال نمی‌شود.

وی افزود: در بسیاری از موارد در سایت دیوار اخطار داده شده که خرید حضوری باشد، اما افرادی اعتماد کرده و هزینه را واریز می‌کنند، اما کالایی ارسال نمی‌شود یا معیوب و تقلبی ارسال می‌شود. نباید به تعداد اعضای کانال و دنبال‌کننده‌های صفحه اعتماد کرد؛ زیرا عمدتا اعضای صفحه‌ها را خریداری کرده و مردم فکر می‌کنند قابل اعتماد است. حتی نظرات ساختگی را در کانال قرار می‌دهند یا فیلم‌هایی را با فریب درست می‌کنند. تعداد افرادی که به این شکل مال‌باخته می‌شوند شاید در هر روز بیش از ۲۰ تا ۳۰ نفر باشد.

هادی‌زاده بیان کرد: موضوع دیگر فروش کالا در فضای مجازی است که مخاطراتی دارد. اول اینکه ممکن است پول ناشی از کلاهبرداری به حساب فرد واریز شود. اگر کالا گران‌قیمت باشد فروش آن در دیوار و سایر بستر‌های مرتبط با فضای مجازی اشکال دارد و اشتباه است. در این موارد فروش کالا‌ها باعث مشکلاتی می‌شود و ممکن است حتی فرد یک شاکی از شهر دیگر داشته باشد.

جانشین سرپرست ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با بیان اینکه هک شدن حساب کاربری افراد از موارد دیگر است، عنوان کرد: این هک شدن روش‌های مختلفی دارد. گاهی تماس می‌گیرند و بیان می‌کنند برنده جایزه‌ای شدید، مبلغی را واریز کنید. ممکن است حساب‌های کاربری در فضای مجازی با آرم صداوسیما یا نهاد‌های دیگر ایجاد شوند کدی را ارسال کنند که این نیز موجب هک کردن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: روش دیگر نصب بدافزار‌ها است که اگر اشخاص وارد لینک‌های ارسالی شوند و بدافزار‌ها را نصب کنند، فرد هک‌کننده به پیام‌های آن افراد دسترسی پیدا می‌کند و می‌تواند برای افراد حساب کاربری ایجاد کند. پیام‌هایی که به گوشی فرد هک شده ارسال می‌شود برای هکر هم قابل مشاهده است. جعل هویت نیز از دیگر جرائم در فضای مجازی است.

هادی‌زاده گفت: یکی دیگر از اتفاقاتی که رخ می‌دهد این است که به شخص بگوید مشکل مالی و نیاز به وجه دارم، فرد پول را ارسال می‌کند، اما شخص درخواست‌کننده شماره کارت فرد دیگری را می‌دهد. اگر کسی در فضای مجازی درخواست پول داشت باید راستی‌آزمایی شود.

در حوزه رمزارز‌ها به شیوه‌های مختلف سوءاستفاده می‌شود

جانشین سرپرست ناحیه ۷ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به اینکه در حوزه رمزارز‌ها به شیوه‌های مختلف سوءاستفاده می‌شود، تصریح کرد: افراد وارد کانال‌ها و گروه‌هایی می‌شوند، اعتماد می‌کنند و سرمایه آن‌ها از بین می‌رود. به بهانه کمک به شخص لینکی را ارسال می‌کنند و در نهایت کیف پول شخص هک می‌شود. موضوع دیگری که در زمینه رمزارز‌ها رایج بوده این است که در سایت دیوار، تلگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی آگهی کاریابی منتشر شده و درخواست می‌شود رمز ارز خرید کرده و به کیف پول ارسال کنند.

وی بیان کرد: نگه داشتن تصاویر خصوصی در گوشی یا لپ‌تاپ مخاطراتی دارد. ممکن است گوشی شخص هک شود یا ممکن است تصاویری را با رضایت به فردی بدهند، اما بعد آن فرد اخاذی کند که این مورد در بین افراد با سن کمتر، بیشتر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->